Από τη νέα σχολική χρονιά.Σε εφαρμογή το «κοινωνικό σχολείο».Σύσκεψη στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας ..
και Θρησκευμάτων, Υγείας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και φορέων με θέμα την λειτουργία του «κοινωνικού σχολείου» πραγματοποιήθηκε στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο Υπουργός Υγείας, κ. Μάκης Βορίδης, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστας Κουκοδήμος, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιάννης Ανδριανός, η Υφυπουργός Υγείας κα Κατερίνα Παπακώστα, η Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., κα Τζένη Κρεμαστινού, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας, κ. Θάνος Ασκητής, ο Πρύτανης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος και ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Γ.Α.Σ, κ. Κώστας Παναγόπουλος.
ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Ο κ. Λοβέρδος παρουσίασε τους άξονες δράσης του «κοινωνικού σχολείου»:
* Η καταπολέμηση του χουλιγκανισμού στα σχολεία.
* Η καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και τους νέους διά μέσου της άθλησης και της διατροφής.
* Η καταπολέμηση του εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, του ρατσισμού.
* Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
* Η πρόληψη για τις μολυσματικές ασθένειες.
* Η ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
* Η λειτουργία του προγράμματος Kids Athletics του ΣΕΓΑΣ σε όλα τα σχολεία της χώρας.
* Η εισαγωγή των εννοιών του Ολυμπισμού και των Εικαστικών στην εκπαίδευση.
Ο κ. Λοβέρδος κατά την σύσκεψη τόνισε: «Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουμε τελειώσει τα πιο πολλά από όσα χρειαζόμαστε για τις δράσεις που συνοδεύουν αυτό που με δύο λέξεις αποκαλούμε «κοινωνικό σχολείο». Από τις 11 Σεπτεμβρίου το «κοινωνικό σχολείο» τίθεται σε εφαρμογή».
http://www.pierikoiantilaloi.gr
Ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την άμεση κατάθεση της πρότασης από τον Υφυπουργό Παιδείας Κ. Κουκοδήμο που δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να υλοποιήσει τις πρώτες δράσεις.
Ο κ. Βορίδης σημείωσε: «Οι απόψεις μας συμπίπτουν. Το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. θα είναι το βασικό εργαλείο μας σε αυτές τις δράσεις. Θα κάνουμε ότι μπορούμε και θα το κάνουμε γρήγορα».
Στην συνάντηση ανακοινώθηκε από τον κ. Κουκοδήμο η πιλοτική λειτουργία δύο αθλητικών σχολείων, η θεσμοθέτηση της ημέρας σχολικού αθλητισμού και η έναρξη της διαδικασίας χαρτογράφησης όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων που υπάρχουν στα σχολεία, προκειμένου να αξιοποιούνται στο γενικότερο σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
Ο κ. Κουκοδήμος παρουσίασε αναλυτικά το σχεδιασμό για την υλοποίηση του προγράμματος του Κοινωνικού Σχολείου.
Μεταξύ άλλων οι δράσεις του υπουργείου για το σχολικό έτος 2013-2014 περιλαμβάνονται:
1. Θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Κολυμβητικής Επάρκειας
2. Αθλητική πιστοποίηση των σχολικών μονάδων με θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων με βάση την οργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων από το σχολείο, τη συμμετοχή των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας στις εκδηλώσεις αυτές, το πλήθος των μαθητών που είναι κάτοχοι της Σχολικής Αθλητικής Ταυτότητας (ΣΑΤ), το είδος και την ποιότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Οι παραπάνω δείκτες εντάσσονται σε συνδυασμό με το «Δείκτη Σχολικής Υγείας» στο πρόγραμμα «Προγραμματισμός και Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας».
3. Θέσπιση της Σχολικής Αθλητικής Ταυτότητας (ΣΑΤ) για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ταυτότητα χορηγείται στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς και ισχύει για ένα έτος.
Για να αποκτήσει ένας μαθητής την ΣΑΤ θα πρέπει να υποβληθεί σε αθλητικές δοκιμασίες δυο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και να συμπληρώνει ένα ελάχιστο σύνολο μηνιαίων ωρών ενασχόλησης με φυσικές δραστηριότητες εντός ή εκτός σχολείου.
4. Θεσμοθέτηση της «Ημέρας Άθλησης» για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Την ημέρα αυτή δεν θα γίνονται μαθήματα και σε κεντρικά σημεία και δρόμους των πόλεων θα οργανώνονται περιοχές υπαίθριου αθλητισμού.
Στις περιοχές αυτές θα στήνονται αθλητικές δραστηριότητες στον άξονα «παιδι-παιχνίδι-άθληση».
Ο κάθε μαθητής θα έχει δηλώσει τη συμμετοχή του σε δυο τουλάχιστον αθλητικές δραστηριότητες εκ των οποίων η μια θα αφορά σε μη διαδεδομένο άθλημα-δραστηριότητα.
Η όλη διοργάνωση θα είναι ανοικτή στο κοινό, έτσι ώστε στα σημεία αυτά των πόλεων να στήνεται ένα «αθλητικό πανηγύρι».
5. Συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού σε στοχευμένες δράσεις μαζικής άθλησης (αθλητικές ημέρες, τουρνουά δρόμου, γνωριμία με μη διαδεδομένα αθλήματα κ.α.).
6. Συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού αλλά και των γονέων και κηδεμόνων σε στοχευόμενες δράσεις Άθλησης για Όλους (Αθλητική Αναψυχή και Περιβάλλον, Δρόμοι Υγείας, Ποδηλατικοί γύροι, περιπατητικές και ορειβατικές διαδρομές κ.α.).
7. Ενταξιακή Αθλητική Αναψυχή μαθητών/τριων ΑμεΑ με στόχο την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού και την ενίσχυση της αυτονομίας τους.
8. Ένταξη των σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων στον «Αθλητικό Χάρτη» και σύνδεσή τους με τον «Αθλητισμό για Όλους», στο πλαίσιο του Ανοικτού Σχολείου.
9. Αξιοποίηση των σχολικών αύλειων χώρων ώστε να ευνοεί την κινητικότητα-άσκηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων. Εγκατάσταση οργάνων γυμναστικής και παιχνιδιών όπου αυτό είναι εφικτό αλλά και αξιοποίηση καθημερινών αντικειμένων ως όργανα γυμναστικής (έξυπνη άσκηση).
Τα όργανα αυτά πρέπει να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια στους μαθητές, ώστε να μπορούν να ασκούνται σε αυτά, χωρίς εξειδικευμένη επίβλεψη.
10. Εισαγωγή του θεσμού «Αθλητικής Εκδρομής» όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν αθλητικούς χώρους (αθλητικές εγκαταστάσεις της περιοχής, μεγάλα αθλητικά κέντρα και ιστορικούς αθλητικούς χώρους της Ελλάδας) και θα χρησιμοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Στόχος της δράσης η προβολή του αθλητισμού, του πολιτισμού, του ελληνικού πνεύματος και της ελληνικής ιστορία και μυθολογίας.
Σύνδεση με τους «Παγκόσμιους Αγώνες Αθλητικής Παιδείας».
Ο κ. Ανδριανός υπογράμμισε ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού θα συνδράμει στην λειτουργία του «κοινωνικού σχολείου» με παρεμβατικές δράσεις ανάπτυξης του αθλητισμού και καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας, όπου χρειαστεί σύμφωνα με τις μετρήσεις των σχετικών προγραμμάτων.
Στην σύσκεψη αποφασίστηκε να εξεταστεί η ενεργοποίηση της επιμόρφωσης των οικογενειών σχετικά με την σεξουαλική αγωγή και τις μολυσματικές ασθένειες μέσα από τα προγράμματα των σχολών γονέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., με τα επιστημονικά εγχειρίδια που έχει ήδη προμηθευθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ από το Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας.
Τέλος παρουσιάστηκε το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Georgetown, «Ολυμπισμός για την Ανθρωπότητα», από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου, κ. Αλέξη Λύρα.
Ο κ. Λοβέρδος παρουσίασε τους άξονες δράσης του «κοινωνικού σχολείου»:
* Η καταπολέμηση του χουλιγκανισμού στα σχολεία.
* Η καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και τους νέους διά μέσου της άθλησης και της διατροφής.
* Η καταπολέμηση του εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, του ρατσισμού.
* Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
* Η πρόληψη για τις μολυσματικές ασθένειες.
* Η ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
* Η λειτουργία του προγράμματος Kids Athletics του ΣΕΓΑΣ σε όλα τα σχολεία της χώρας.
* Η εισαγωγή των εννοιών του Ολυμπισμού και των Εικαστικών στην εκπαίδευση.
Ο κ. Λοβέρδος κατά την σύσκεψη τόνισε: «Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουμε τελειώσει τα πιο πολλά από όσα χρειαζόμαστε για τις δράσεις που συνοδεύουν αυτό που με δύο λέξεις αποκαλούμε «κοινωνικό σχολείο». Από τις 11 Σεπτεμβρίου το «κοινωνικό σχολείο» τίθεται σε εφαρμογή».
http://www.pierikoiantilaloi.gr
Ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την άμεση κατάθεση της πρότασης από τον Υφυπουργό Παιδείας Κ. Κουκοδήμο που δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να υλοποιήσει τις πρώτες δράσεις.
Ο κ. Βορίδης σημείωσε: «Οι απόψεις μας συμπίπτουν. Το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. θα είναι το βασικό εργαλείο μας σε αυτές τις δράσεις. Θα κάνουμε ότι μπορούμε και θα το κάνουμε γρήγορα».
Στην συνάντηση ανακοινώθηκε από τον κ. Κουκοδήμο η πιλοτική λειτουργία δύο αθλητικών σχολείων, η θεσμοθέτηση της ημέρας σχολικού αθλητισμού και η έναρξη της διαδικασίας χαρτογράφησης όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων που υπάρχουν στα σχολεία, προκειμένου να αξιοποιούνται στο γενικότερο σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
Ο κ. Κουκοδήμος παρουσίασε αναλυτικά το σχεδιασμό για την υλοποίηση του προγράμματος του Κοινωνικού Σχολείου.
Μεταξύ άλλων οι δράσεις του υπουργείου για το σχολικό έτος 2013-2014 περιλαμβάνονται:
1. Θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Κολυμβητικής Επάρκειας
2. Αθλητική πιστοποίηση των σχολικών μονάδων με θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων με βάση την οργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων από το σχολείο, τη συμμετοχή των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας στις εκδηλώσεις αυτές, το πλήθος των μαθητών που είναι κάτοχοι της Σχολικής Αθλητικής Ταυτότητας (ΣΑΤ), το είδος και την ποιότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Οι παραπάνω δείκτες εντάσσονται σε συνδυασμό με το «Δείκτη Σχολικής Υγείας» στο πρόγραμμα «Προγραμματισμός και Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας».
3. Θέσπιση της Σχολικής Αθλητικής Ταυτότητας (ΣΑΤ) για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ταυτότητα χορηγείται στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς και ισχύει για ένα έτος.
Για να αποκτήσει ένας μαθητής την ΣΑΤ θα πρέπει να υποβληθεί σε αθλητικές δοκιμασίες δυο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και να συμπληρώνει ένα ελάχιστο σύνολο μηνιαίων ωρών ενασχόλησης με φυσικές δραστηριότητες εντός ή εκτός σχολείου.
4. Θεσμοθέτηση της «Ημέρας Άθλησης» για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Την ημέρα αυτή δεν θα γίνονται μαθήματα και σε κεντρικά σημεία και δρόμους των πόλεων θα οργανώνονται περιοχές υπαίθριου αθλητισμού.
Στις περιοχές αυτές θα στήνονται αθλητικές δραστηριότητες στον άξονα «παιδι-παιχνίδι-άθληση».
Ο κάθε μαθητής θα έχει δηλώσει τη συμμετοχή του σε δυο τουλάχιστον αθλητικές δραστηριότητες εκ των οποίων η μια θα αφορά σε μη διαδεδομένο άθλημα-δραστηριότητα.
Η όλη διοργάνωση θα είναι ανοικτή στο κοινό, έτσι ώστε στα σημεία αυτά των πόλεων να στήνεται ένα «αθλητικό πανηγύρι».
5. Συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού σε στοχευμένες δράσεις μαζικής άθλησης (αθλητικές ημέρες, τουρνουά δρόμου, γνωριμία με μη διαδεδομένα αθλήματα κ.α.).
6. Συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού αλλά και των γονέων και κηδεμόνων σε στοχευόμενες δράσεις Άθλησης για Όλους (Αθλητική Αναψυχή και Περιβάλλον, Δρόμοι Υγείας, Ποδηλατικοί γύροι, περιπατητικές και ορειβατικές διαδρομές κ.α.).
7. Ενταξιακή Αθλητική Αναψυχή μαθητών/τριων ΑμεΑ με στόχο την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού και την ενίσχυση της αυτονομίας τους.
8. Ένταξη των σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων στον «Αθλητικό Χάρτη» και σύνδεσή τους με τον «Αθλητισμό για Όλους», στο πλαίσιο του Ανοικτού Σχολείου.
9. Αξιοποίηση των σχολικών αύλειων χώρων ώστε να ευνοεί την κινητικότητα-άσκηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων. Εγκατάσταση οργάνων γυμναστικής και παιχνιδιών όπου αυτό είναι εφικτό αλλά και αξιοποίηση καθημερινών αντικειμένων ως όργανα γυμναστικής (έξυπνη άσκηση).
Τα όργανα αυτά πρέπει να παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια στους μαθητές, ώστε να μπορούν να ασκούνται σε αυτά, χωρίς εξειδικευμένη επίβλεψη.
10. Εισαγωγή του θεσμού «Αθλητικής Εκδρομής» όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν αθλητικούς χώρους (αθλητικές εγκαταστάσεις της περιοχής, μεγάλα αθλητικά κέντρα και ιστορικούς αθλητικούς χώρους της Ελλάδας) και θα χρησιμοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Στόχος της δράσης η προβολή του αθλητισμού, του πολιτισμού, του ελληνικού πνεύματος και της ελληνικής ιστορία και μυθολογίας.
Σύνδεση με τους «Παγκόσμιους Αγώνες Αθλητικής Παιδείας».
Ο κ. Ανδριανός υπογράμμισε ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού θα συνδράμει στην λειτουργία του «κοινωνικού σχολείου» με παρεμβατικές δράσεις ανάπτυξης του αθλητισμού και καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας, όπου χρειαστεί σύμφωνα με τις μετρήσεις των σχετικών προγραμμάτων.
Στην σύσκεψη αποφασίστηκε να εξεταστεί η ενεργοποίηση της επιμόρφωσης των οικογενειών σχετικά με την σεξουαλική αγωγή και τις μολυσματικές ασθένειες μέσα από τα προγράμματα των σχολών γονέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., με τα επιστημονικά εγχειρίδια που έχει ήδη προμηθευθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ από το Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας.
Τέλος παρουσιάστηκε το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Georgetown, «Ολυμπισμός για την Ανθρωπότητα», από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου, κ. Αλέξη Λύρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου