Τα προβλήματα που προκαλεί το κλείσιμο του κόμβου της Σκοτίνας, επισημαίνει με ερώτησή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα, ο βουλευτής Πιερίας του ΠΑΣΟΚ Θανάσης Παπαγεωργίου.
Στην ερώτησή του, που... κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής τονίζει πως στη σημερινή δύσκολη συγκυρία της οικονομικής ύφεσης η Πιερία υποχρεώνεται να αντιμετωπίσει επιπλέον αρνητικές επιπτώσεις, όπως είναι το πλήγμα που δέχτηκε από το κλείσιμο των Τεμπών, αλλά και παρεμβάσεις στον άξονα της εθνικής οδού που προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων από και προς τους οικισμούς της Νότιας Πιερίας.
Ένα τέτοιο πρόβλημα προκλήθηκε από το κλείσιμο του κόμβου της εθνικής οδού προς την Σκοτίνα από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» με το πρόσχημα πως αυτός εμποδίζει τις εργασίες κατασκευής ΣΕΑ σε κοντινό σημείο. Έτσι οι κάτοικοι της Σκοτίνας για να βγουν στην εθνική οδό θα πρέπει να φτάσουν μέσω του παράδρομου στην γέφυρα-κόμβο της Λεπτοκαρυάς, ενώ όσοι κινούνται στην παραλιακή ζώνη της Σκοτίνας και Παντελεήμονα θα πρέπει για να βγουν στην εθνική οδό ή να φτάσουν στον ίδιο κόμβο (της Λεπτοκαρυάς) ή να κάνουν χρήση του επικίνδυνου ισόπεδου κόμβου του Παντελεήμονα.
Το πρόβλημα πρόκειται να επιδεινωθεί ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου και θα είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας στην αναμενόμενη ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας από τον τουρισμό.
Ο κ. Παπαγεωργίου, επισημαίνοντας το ενδιαφέρον, την ευαισθησία και τις λύσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε προβλήματα της Πιερίας, ρωτά τον αρμόδιο υπουργό Δημ. Ρέππα:
-Αν με το κλείσιμο του κόμβου της Σκοτίνας έχει κατατεθεί και κοινοποιηθεί από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» κάποιο εναλλακτικό σχέδιο για την πρόσβαση των κατοίκων της Σκοτίνας και όσων κινούνται στην παραλιακή περιοχή Σκοτίνας, Παντελεήμονα από και προς την εθνική οδό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται με επιπλέον άσκοπες διαδρομές, επιπλέον κόστος και πόσο ασφαλής είναι η όποια διαδρομή προτείνεται;
-Αν ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου που ειδικά στη φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και τα όποια επιπρόσθετα εμπόδια θα επιβαρύνουν το ήδη αρνητικό κλίμα, το Υπουργείο εξετάζει ως αναγκαία λύση να λειτουργήσει ο κόμβος της Σκοτίνας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής;
Επιστολή προς την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης
Για υπερβολικό κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων των αγροτών κάνει λόγο σε επιστολή του προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή
ο βουλευτής Θανάσης Παπαγεωργίου.
«Στην σταθερή μείωση του εισοδήματος των αγροτών δεν θα πρέπει να προστίθενται έξοδα και κόστη που αφορούν την κακή εφαρμογή των αποφάσεων ή σε γραφειοκρατικές διαδικασίες που εφαρμόζονται από τις κατά τόπους Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών ή υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», επισημαίνει ο βουλευτής.
Και εντοπίζει τέσσερις περιπτώσεις στις οποίες, όπως καταγγέλλουν οι αγρότες της Πιερίας, υποχρεώνονται σε επιπλέον δαπάνη κατά την διαδικασία ενεργοποίησης των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης:
-Παρά το ότι οι ενισχύσεις μειώνονται από το 2010 στο 50% και οι καπνοπαραγωγοί θα εισπράξουν κατά το ήμισυ την ενιαία ενίσχυση, καλούνται να καταβάλουν το κόστος ενεργοποίησης με βάση τα ποσά που εισέπραξαν το 2009, δηλαδή για ολόκληρο το ποσό.
-Δεν απαλλάσσονται οι αγρότες που παίρνουν μέχρι 10.000 ευρώ από το κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων
-Γίνεται παρακράτηση ποσού για το κόστος ψηφιοποίησης η οποία όμως έχει ήδη ολοκληρωθεί από πέρσι.
-Δεν έχει επιστραφεί το κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων του έτους 2009, στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση.(Πολιτεία)
Στην ερώτησή του, που... κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής τονίζει πως στη σημερινή δύσκολη συγκυρία της οικονομικής ύφεσης η Πιερία υποχρεώνεται να αντιμετωπίσει επιπλέον αρνητικές επιπτώσεις, όπως είναι το πλήγμα που δέχτηκε από το κλείσιμο των Τεμπών, αλλά και παρεμβάσεις στον άξονα της εθνικής οδού που προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων από και προς τους οικισμούς της Νότιας Πιερίας.
Ένα τέτοιο πρόβλημα προκλήθηκε από το κλείσιμο του κόμβου της εθνικής οδού προς την Σκοτίνα από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» με το πρόσχημα πως αυτός εμποδίζει τις εργασίες κατασκευής ΣΕΑ σε κοντινό σημείο. Έτσι οι κάτοικοι της Σκοτίνας για να βγουν στην εθνική οδό θα πρέπει να φτάσουν μέσω του παράδρομου στην γέφυρα-κόμβο της Λεπτοκαρυάς, ενώ όσοι κινούνται στην παραλιακή ζώνη της Σκοτίνας και Παντελεήμονα θα πρέπει για να βγουν στην εθνική οδό ή να φτάσουν στον ίδιο κόμβο (της Λεπτοκαρυάς) ή να κάνουν χρήση του επικίνδυνου ισόπεδου κόμβου του Παντελεήμονα.
Το πρόβλημα πρόκειται να επιδεινωθεί ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου και θα είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας στην αναμενόμενη ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας από τον τουρισμό.
Ο κ. Παπαγεωργίου, επισημαίνοντας το ενδιαφέρον, την ευαισθησία και τις λύσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε προβλήματα της Πιερίας, ρωτά τον αρμόδιο υπουργό Δημ. Ρέππα:
-Αν με το κλείσιμο του κόμβου της Σκοτίνας έχει κατατεθεί και κοινοποιηθεί από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» κάποιο εναλλακτικό σχέδιο για την πρόσβαση των κατοίκων της Σκοτίνας και όσων κινούνται στην παραλιακή περιοχή Σκοτίνας, Παντελεήμονα από και προς την εθνική οδό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται με επιπλέον άσκοπες διαδρομές, επιπλέον κόστος και πόσο ασφαλής είναι η όποια διαδρομή προτείνεται;
-Αν ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου που ειδικά στη φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και τα όποια επιπρόσθετα εμπόδια θα επιβαρύνουν το ήδη αρνητικό κλίμα, το Υπουργείο εξετάζει ως αναγκαία λύση να λειτουργήσει ο κόμβος της Σκοτίνας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής;
Επιστολή προς την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης
Για υπερβολικό κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων των αγροτών κάνει λόγο σε επιστολή του προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή
ο βουλευτής Θανάσης Παπαγεωργίου.
«Στην σταθερή μείωση του εισοδήματος των αγροτών δεν θα πρέπει να προστίθενται έξοδα και κόστη που αφορούν την κακή εφαρμογή των αποφάσεων ή σε γραφειοκρατικές διαδικασίες που εφαρμόζονται από τις κατά τόπους Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών ή υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», επισημαίνει ο βουλευτής.
Και εντοπίζει τέσσερις περιπτώσεις στις οποίες, όπως καταγγέλλουν οι αγρότες της Πιερίας, υποχρεώνονται σε επιπλέον δαπάνη κατά την διαδικασία ενεργοποίησης των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης:
-Παρά το ότι οι ενισχύσεις μειώνονται από το 2010 στο 50% και οι καπνοπαραγωγοί θα εισπράξουν κατά το ήμισυ την ενιαία ενίσχυση, καλούνται να καταβάλουν το κόστος ενεργοποίησης με βάση τα ποσά που εισέπραξαν το 2009, δηλαδή για ολόκληρο το ποσό.
-Δεν απαλλάσσονται οι αγρότες που παίρνουν μέχρι 10.000 ευρώ από το κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων
-Γίνεται παρακράτηση ποσού για το κόστος ψηφιοποίησης η οποία όμως έχει ήδη ολοκληρωθεί από πέρσι.
-Δεν έχει επιστραφεί το κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων του έτους 2009, στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση.(Πολιτεία)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου